Reklamacje

REKLAMACJE

Pobierz reklamacje w pdf.

IX. Reklamacje dotyczące towarów. 

9.1.Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć towar wolny od wad.

9.2.Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

9.3.Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:

a) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

b) nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

c) nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

d) została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

9.4.Wada prawna występuje, jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

9.5.Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

9.6.Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.

9.7. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu. Jeżeli kupującym jest Konsument a przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, odpowiedzialność Sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy Kupującemu.

9.8.Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

9.9.Reklamacje mogą być zgłaszane na adres Sprzedawcy :

EQUILAND Anna Gos
ul. Cieszyńska 20/6
45-316 Opole ,

na adres e-mail: sklep@kamizelkiochronne.pl  ,

lub  pod numerem telefonu: 793948886 (opłata wg. cennika właściwego operatora)

9.10.Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od ich otrzymania.

9.11. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Kupujący może:

a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wad.  Jeżeli Kupującym jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę, lub

b)żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. Koszty wymiany lub naprawy rzeczy ponosi Sprzedawca. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.

9.12.  Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna

9.13.W przypadku, gdy do rozpatrzenia reklamacji lub do wykonania uprawnień Kupującego z tytułu rękojmi, niezbędne jest dostarczenie rzeczy do Sprzedawcy, towar przesyłany jest na koszt Sprzedawcy na adres:

EQUILAND Anna Gos
ul. Cieszyńska 20/6
45-316 Opole.

9.14. Żądania z tytułu rękojmi muszą być zgłoszone przez Konsumentów w ciągu roku od stwierdzenia wady. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

9.15.Reklamacje dotyczące produktów HELITE na które została udzielona gwarancja, rozpatrywane są zgodnie z zasadami określonymi przez Producenta w oświadczeniu gwarancyjnym do pobrania tutaj. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

X. Reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu

10.1.Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres:

EQUILAND Anna Gos
ul. Cieszyńska 20/6
45-316 Opole,

na adres e-mail: sklep@kamizelkiochronne.pl ,

lub  pod numerem telefonu: 793948886 (opłata wg. cennika właściwego operatora)

10.2.Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od ich otrzymania. 

XI. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów konsumenckich

11.1. Informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów konsumenckich oraz rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów a także dane kontaktowe do instytucji zajmujących się poradą i pomocą konsumencką dostępne są na stronach  internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem :

http://www.uokik.gov.pl lub http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/ 

11.2. Zgoda na poddanie sprawy pozasądowemu organowi w celu rozwiązania sporu jest dla obu stron konfliktu dobrowolna co oznacza, że na taki sposób rozwiązania sporu muszą wyrazić zgodę obie strony umowy. 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl