Wireless technology to elektroniczny system kamizelek ochronnych z poduszką powietrzną. 

Zaletą systemy elektronicznego  jest szybszy czas wykrycia wypadku w porównaniu z  systemem mechanicznym.

W dodatku system elektroniczny jest bardziej wygodny, ponieważ jest bezprzewodowy, nie ma więc potrzeby łączenia go z motocyklem.

 

  1. Działanie: Kamizelki ochronne z poduszką powietrzną są wyposażone w czujniki, które monitorują różne parametry, takie jak przyspieszenie, kąt nachylenia itp. W przypadku wykrycia sytuacji awaryjnej, system jest w stanie wypuścić poduszkę powietrzną w odpowiednim miejscu, aby chronić noszącego.

  2. Zastosowanie: Elektroniczne kamizelki ochronne z poduszką powietrzną są często stosowane w sporcie motorowym, takim jak motocykle, quady czy skutery. Mogą również być używane w innych sytuacjach, gdzie ochrona ciała przed urazami jest istotna.

  3. Technologia: Technologia używana w tych kamizelkach może być złożona i różnić się w zależności od producenta. Niektóre systemy mogą być oparte na czujnikach inercyjnych, akcelerometrach, a nawet technologii GPS.

  4. Aktywacja: W zależności od modelu i producenta, kamizelki ochronne mogą być aktywowane automatycznie w przypadku wykrycia nagłego zdarzenia, takiego jak kolizja, bądź też mogą mieć możliwość ręcznej aktywacji przez użytkownika.

  5. Czas regeneracji: Po aktywacji poduszki powietrznej, kamizelka może wymagać regeneracji lub ponownego użycia, co może być zależne od konkretnego modelu i producenta.

Rozwiń opis

Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.

HELITE WIRELESS AIRBAG SYSTEM

 

 

 

 

Bezprzewodowy system poduszek powietrznych HELITE WIRELESS TECHNOLOGY to system elektroniczny, który składa się z dwóch czujników:

  • CZUJNIK CDU-  zintegrowany z kamizelką

Algorytm wykorzystuje zestaw czujników pokładowych (akcelerometr, żyroskop i GPS), które analizują ruch motocyklisty ponad 1000 razy na sekundę i umożliwiają śledzenie go w czasie rzeczywistym. Po wykryciu upadku poduszka powietrzna napełnia się automatycznie w czasie krótszym niż 80- 100 ms ( w zależności od modelu).

Główną zaleta elektonicznego systemu Helite jest szybszy czas wykrycia wypadku niż w przypadku sytemu mechanicznego. 

Czujnik CDU wykrywa wypadku już od 60 ms przy prędkości 30 km/h w porównaniu z czasem ok.100 ms w przypadku systemu mechanicznego, dodatkowo w opcji z czujnikiem SDU - zapewnia czas wykrycia wypadku od 31 ms przy prędkości 30 km / h. )

Sytem ten został opracowany tak, aby zwiększyć również ilość wykrywanych zdarzeń tj (kolizji, upadków, poślizgów). 

Czujnik CDU wykrywa wypadki już przy prędkości powyżej 20 km/h ( do sierpnia 2021r), 18km/h (od września 2021r ).

Wypadki wykrywane przez czujnik CDU:

- Motocyklista uderza lub zostaje uderzony przez znaczną przeszkodę (pojazd, ściana, słupek itp.) z przodu, z boku lub z tyłu.

- Utrata panowania nad motocyklem (bez wpływu na motocykl): poślizg, upadek z motocykla lub upadek typu Highside  (w wyniku obrócenia się motocykla wokół jego długiej osi) i upadki typu Lowside.

 

  • CZUJNIK SDU - montowany opcjonalnie  na widelcu motocykla:

Sendsor SDU, zwiększa wykrycie dodatkowych sytuacji niebezpiecznych już przy prędkości 0 km/h; ochrona podczas postoju, przy niskiej prędkości i pod dowolnym kątem uderzenia. Zaleca się stosowanie czujnika SDU w celu zwiększenia szybkości wykrycia wypadku; (zapewnia czas wykrycia wypadku od 31 ms przy prędkości 30 km / h. )

 

HELITE WIRELESS TECHNOLOGY wprowadzony został do 2 podstawowych modeli kamizelek:

Każda z kamizelek została wyposażona w czujnik CDU, opcjonalnie jako dodatkowe zabezpieczenie wyłącznie do jazdy na drodze, możemy zamontowac czujnik SDU.

Nie należy używać tej opcji na torze, w przypadku kamizelki E- GP AIR !

Dwa czujniki są sparowane i analizują sytuację. Po wykryciu upadku lub wypadku

kamizelka nadmuchuje się automatycznie w 80 ms przed uderzeniem o ziemię.

 

Od września 2021r czujniki CDU pracują w dwóch opcjach w zależności od modelu kamizelki;

Czujnik CDU w modelu E-TURTLE 2 ( od wersji - 1A-0194_21), posiada zainstalowany tryb drogowy i wykrywa wypadki już przy prędkości od 18km/h.

 E- Turtle 2

Klasyczny model kamizelki HELITE z technologią TURTLE 2, dla wszystkich użytkowników motocykli

 

Czujnik CDU w modelu E- GP-AIR (od wersji 1A-0431_12),  posiada możliwość zmiany trybu jazdy;

 

Czujnik CDU posiada automatycznie zainstalowany tryb toru wyścigowego który wykrywa wypadki przy prędkości od 45km/h, prędkość została podniesiona aby uniknąć przypadkowego uruchomienia poduszki powietrznej, szczególnie podczas Pit lane. Podczas zwalniania lub hamowania, jeśli prędkość jazdy spadnie poniżej 45 km/h, wykrywanie wypadku pozostanie aktywne przez 2 sekundy.

Jeśli na motocyklu został zainstalowany czujnik (SDU),  w trybie toru wyścigowego zostanie on automatycznie dezaktywowany. Odradzamy jednak instalowanie czujnika (SDU) podczas jazdy na torze wyścigowym.

Jeśli wyruszasz w trasę ,możesz przełączyć czujnik w tryb drogowy,  który wykrywa wypadki przy prędkości od 18km/h, a wraz z zainstalowanym czujnikiem widelca SDU, wykrywanie kolizji działa już od O km/h.

Sprawdź jak możesz przełączyć tryb

E - GP AIR

Kamizelka na motocykl wyścigowy, z wycięciem na garb

 

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl